lördag 13 februari 2010

Att leva i nuet


är något jag verkligen måste lära mig , jag har alldeles för lätt att hela tiden tänka framåt.
Inget fel med att tänka på framtiden ,men ibland önskar jag att jag bara kunde njuta av nuet ,lägga alla måsten och ska åt sidan och ägna mig åt saker jag verkligen vill NU!!
Alltid på språng alltid planeringar för sommaren ,nästa vinter ,ekonomin etc ......

Lite mindfullness vore inte fel ibland , och jag ska verkligen bli bättre på att njuta av det som händer här och nu ..........

Men först måste jag städa så att jag kan njuta av nuet , där har ni mig i ett nötskal *suck*
Kramar Annika

2 kommentarer:

  1. Mmm, det är viktigt att försöka njuta av nuet. Jag är också krånglig när det gäller det, varför egentligen? det är nu vi lever, det är nu vi ska njuta... Kram

    SvaraRadera
  2. Mindfulness ja, svårt att tillämpa alla gånger.
    *kram*

    SvaraRadera