söndag 7 mars 2010

Fattigdom = Utanförskap

Det blir ju lätt så att man inte spelar i samma division som sina vänner och då kan man inte heller göra roliga saker tillsammans för att vår budget aldrig matchar andras............

Jag kom på den goda iden att åka bort några tjejjer en helg ,sen kom min vännina på att vi kunmde åka parvis i stället,dvs ha gubbarna med oss, helt ok det med och ett tredje trevligt par blir tillfrågade , men till syvene och sist så visar det sig att de två andra paren har bättre ekonomi än oss ,naturligtvis, och jag är beredd att åka men på lite andra dagar men det är inte dom .
Så av en lång helg tillsammans skulle vi alla tre paren kunna umgås ca en och en halv dag och inte ens bo på samma ställe ,jag kände att av en gemensam resa så blev det deras resa .
Så vi hoppade av!!
Jag beskyller ingen eller är sur på ngn utan inser bara ,som vanligt, att fattigdom skapar utanförskap........................
Finns det ngn där ute som är intresserad av att åka till London men på lite ovanligare datum och enklare hotell så hojjta till, kanske finns det fler fattiga där ute som ändå inte vill utesliuta äventyr bara göra dem enklare och billigare ,lika barn leka bäst ;-))

3 kommentarer:

  1. Jag har mailat dig om detta min vän...

    SvaraRadera
  2. Blir jättledsen att du tar det så här! Det var inte vår avsikt på något som helst vis. Även vi försöker spara på kronorna, annars hade vi inte letat och letat och letat efter en bra resa, men gräsen går vid sovsal :( Försökte även säga att många nöjen i London är helt gratis. Det är inte på de stora inkomsterna man blir rik, det är på de små utgifterna :)) Hoppas vi ses i helgen och att du inte är sur på oss...??
    Snyft...

    SvaraRadera
  3. skulle gärna åka med dig älskade syster, min ekonomi är inte heller den bästa

    SvaraRadera